Nejen naši absolventi, ale také studenti zastávají zajímavé pracovní pozice. Dalších hostem Případových studií v marketingu služeb byla Barbora Kuchta Dufková. Marketing manažer FK Mladá Boleslav.
Jak na marketing fotbalového klubu?
Pokud sledujete tuzemskou fotbalovou soutěž, určitě znáte také FK Mladá Boleslav, tým z města, které je primárně známé “Škodovkou”. V rámci specializace Marketing ve službách studie také Barbora Kuchta Dufková, která se se studenty podělila o své zkušenosti z marketingu sportovního klubu.
Úvod setkání patřil představení klubu a také postavení marketingového oddělení v rámci organizace FK Mladá Boleslav. Jedním ze základních kamenů celého klubu je práce s mládeží a budování otevřené, přátelské (až rodinné) organizace, která dává prostor všem dětem, a to od žákovských kategorií, až po seniorksý A-tým. Investice do mládí je velmi citelná v dalších aktivitách FK Mladá Boleslav. Stejně tak byla zmíněna vazba na Škodu Auto, která má své nedílné místo na jinak čistých dresech.
Čistota dresů, jejich střídmost, je charakteristickým rysem mladoboleslavského klubu. Klub se totiž snaží o estetické ,,čisté” dresy, které jsou v týmových barvách s minimem reklamních vyobrazení, a to v černo-bílé.
Marketing sportu je z velké části o budování komunity, a to jak komunity fanoušků, kteří si užívají fotbalové zápasy a vytváří kulisu pro domácí a venkovní zápasy, ale také komunitu sponzorů, případně dalších subjektům které využívají prostory pro vlastní vizibilitu. Organizace jsou dle svého postavení a výše příspěvku, případně rozsahu služeb, rozděleny do několika kategorií. Každé kategorii poté připadá určitá úroveň služeb. Stejně je patrná vazba na historii klubu a jeho významné osobnosti.
V rámci spolupráce je také patrná linka důležitosti jednotlivých partnerů, kdy klub používá slogan “Everyone is Importnant”, který upravuje dle svých partnerů. Díky tomu je možné nalézt velké množství personalizovaných sdělení, které ale působí homogenně v kontextu celkové komunikace. Z pohledu financí je poté podstatných zdrojem jen prodej komunikačních prostor sponzorům, ale také prodej prostoru na LED panelech a dalších místech pro jednotlivá utkání, případně časová období, soutěže.
Závěr setkání se nesl v odlehčeném režimu, kdy Barvora mluvila o skloubení práce s osobním životem a postavení žen ve fotbale.
Předmět Případové studie z marketingu služeb je vyučován Štěpánem Chalupou a přibližuje podnikovou praxi studentům specializace Marketing ve službách. Studenti mají možnost setkávat s odborníky z praxe, kteří mají přímou vazbu na svoji Alma Mater. Děkujeme všem absolventům, kteří se k nám vracejí a předávají své zkušenosti.