Nastavení distribuční strategie je náročné, a pro mnoho hoteliérů představuje značné vystoupení z komfortní zóny. Potřeba změny pohledu na samotný prodej, ale také využití technologií v celém cyklu klienta přináší mnoho příležitostí, které dokáží optimalizovat prodej hotelových kapacit a jeho celkovou výkonnost. Neexistují univerzální pravidla pro nastavení distribučního mixu, ale existuje velké množství dat, které je možné využít při jeho vytváření, optimalizování. Současný revenue management již není pouze o výnosech, ale také nákladech a jejich optimalizaci. „Vždycky je to o hledání vlastní cesty.“ říká Martin Košatka ze společnosti Bookolo system s.r.o., která poskytuje komplexní řešení pro ubytovací zařízení. Bookolo poskytuje své služby v oblasti digitálního marketingu a technologií lídrům na českém trhu, mezi které patří například CPI Hotels, případně Czech Inn Hotels. Mezi hlavní překážky v rámci využití nových technologií patří značně konzervativní oblast hotelnictví, velké množství paradigmat a nedostatečná úroveň znalostí spojená s potřebou edukace. Na začátku poskytování služeb stojí edukace a ukázka řešení, které by pro klienta mohlo být přínosné, třeba v rámci péče o klienty, s kterými mohou hoteliéři trávit díky technologiím více času. Přednáška byla realizována v rámci předmětu HO202 Hotelové rezervační a restaurační systémy.