Ve své nejnovější knize přináší doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc. základní poznatky z psychologie trhu jako aplikované disciplíny a klade si za cíl jednoduchým a srozumitelným způsobem přiblížit tuto problematiku čtenáři. Věnuje se obecnějšímu pojetí psychologie trhu. V našich podmínkách je toto téma rozděleno na celou řadu dílčích a jednotlivě publikovaných součástí psychologie trhu. Jedná se například o psychologii osobnosti, psychologii reklamy, psychologii prodeje, chování zákazníka, emoce v marketingu, psychologie nákupního chování apod. Zde se snažíme dát čtenáři určitý základ pro danou problematiku tak, aby se případně mohl blíže seznámit s již výše uvedenými okruhy psychologie trhu a prohloubit své znalosti z této oblasti. Publikace nejprve seznamuje čtenáře se základními klasifikacemi trhu. Dále se zabývá osobností člověka v obecném pojetí a psychologickými faktory, majícími vliv na jeho spotřební chování. Na tuto část navazuje charakteristika osobnosti jako spotřebitele a jednotlivých faktorů ovlivňujících jeho spotřební chování a proces rozhodování při koupi produktu. Poté se publikace věnuje psychologii prodeje jako součásti psychologie trhu, včetně psychologických otázek vztahu kupující – prodávající. V závěru jsou zmíněny některé současné trendy v oblasti trhu s produkty a
službami.

Kniha je primárně určená pro studenty magisterského studia programu „Hotelnictví, cestovní ruch a marketing“ UCP, ale i pro širokou veřejnost. Je k dostání v knihkupectvích a se slevou pro studenty UCP v knihovně UCP v sídle školy v Troji.