Tato webová stránka používá cookies
Soubory cookie používáme ke shromažďování a analýze informací o výkonu a používání webu, zajištění fungování funkcí ze sociálních médií a ke zlepšení a přizpůsobení obsahu a reklam.
Název projektu: Revize rámcových vzdělávacích programů středního odborného vzdělávání Číslo projektu: NPI-2023-RVP-SOV Termín: 8. 12. 2023 - 31. 12. 2024 Poskytovatel/zadavatel: Národní pedagogický institut ČR Odpovědný řešitel za UCP: Ing. Petr Studnička, PhD. – Katedra hotelnictví Anotace: Cílem projektu je v rámci pracovní skupiny pro skupinu oborů vzdělání 65 Gastronomie navrhnout koncepci inovace oborové soustavy a kvalifikačních profilů jednotlivých navržených oborů vzdělání (Hotelnictví, Gastronomie, Cestovní ruch) a obhájit návrhy na jednání příslušné oborové platformy. Stav projektu: projekt byl ukončen Název projektu: Pokusné ověřování alternativní zkoušky profilové části maturitní zkoušky formou komplexní absolventské práce s obhajobou ve středních odborných školách Číslo projektu: MSMT-10840/2021-2 Termín: 1. 7. 2021 – 30. 11. 2025 Poskytovatel/zadavatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Odpovědný řešitel za UCP: Ing. Petr Studnička, PhD., Ing. Pavel Attl, Ph.D. Anotace: Předmětem projektu je ověřit možnosti formy zkoušky v podobě komplexní absolventské práce a jejího propojení na zkoušky z předmětů profilové části maturitní zkoušky v širším kontextu plánované změny konceptu maturitní zkoušky, která by měla jako celek reflektovat kompetenční model vzdělávání v souladu se Strategií vzdělávací politiky ČR 2030+. Do pilotního projektu (2021/2022) se přihlásilo devět středních odborných škol v Česku, z toho dvě hotelové (Jeseník, Poděbrady). Druhého ročníku (2022/2023) se zúčastnilo 12 středních odborných škol v Česku, z toho tři hotelové (Jeseník, Poděbrady, Brno). Třetího ročníku (2023/2024) se zúčastnilo 14 středních odborných škol v Česku, z toho opět tři hotelové (Jeseník, Poděbrady, Brno). Ve čtvrtém ročníku (2024/2025) je přihlášeno 16 středních odborných škol v Česku, z toho čtyři hotelové (Jeseník, Poděbrady, Brno, Plzeň). Úkolem UCP je vyhodnocovat pozitiva a negativa pokusného ověřování a podílet se na oponování a hodnocení komplexních absolventských prací v oborech zaměřených na hotelnictví, gastronomii a cestovní ruch. Stav projektu: v realizaci Název projektu: FFOED - The Framework for Front Office Employees Číslo projektu: 2021-2-CZ01-KA210-VET-000049509 Termín: 1.3. 2022 – 29.2.2024 Poskytovatel/zadavatel: EU – ERASMUS+, Small scale Partnership for vocational education and training Odpovědný řešitel za UCP: Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. Anotace: Projekt FFOED se zaměřuje na rozvoj měkkých a tvrdých dovedností. Výsledkem je komplexní vzdělávací platforma, včetně e-booků a dalších materiálů, které pomáhají studentům rozvíjet dovednosti potřebné pro práci v oblasti front office. Všechny výstupy jsou k dispozici na webu www.ffoed.eu. Stav projektu: projekt byl ukončen Název projektu: Vytvoření systému mistrovské zkoušky a mistrovských kvalifikací v ČR Číslo projektu: CZ.03.1.54/0.0/0.0/16_020/0004431 Termín: 1. 11. 2017 - 30. 6. 2022 Poskytovatel/zadavatel: Národní ústav pro vzdělávání/Národní pedagogický institut ČR Odpovědný řešitel za UCP: Ing. Petr Studnička, PhD. – Katedra hotelnictví Anotace: Projekt zajišťuje vytvoření systému mistrovské zkoušky a mistrovských kvalifikací v ČR jako nástroje vzdělávání a uznávání řemeslného mistrovství a přispívá tak ke zlepšení kvality dalšího vzdělávání v oblasti řemesel. Za VŠH byla zpracována část učebního textu pro obor Číšník. V roce 2022 probíhalo vyhodnocení projektu formou dotazníkového šetření. Stav projektu: projekt byl ukončen Název projektu: BoB as a Bait – Better Adult Training (BABBAT) Číslo projektu: 2019-1-IS01-KA204-051131 Termín: 1. 12. 2019 – 30. 6. 2022 Poskytovatel/zadavatel: Erasmus+ Příjemce: Skref Fyrir Skref, Island Odpovědný řešitel za UCP: Ing. Petr Studnička, PhD. – Katedra hotelnictví Anotace: Mezinárodní projekt, na jehož řešení se podílí sedm států (Česko, Estonsko, Island, Litva, Lotyšsko, Řecko, Španělsko), je zaměřen na zlepšení podmínek pro vzdělávání dospělých, kteří nemohou (nebo nechtějí) uspět na trhu práce. Pozornost je věnována ohroženým skupinám osob (nedokončená povinná školní docházka či nedokončené středoškolské vzdělání, matky na mateřské a rodičovské dovolené, senioři) s cílem nastartovat jejich novou pracovní kariéru. Úkolem UCP (dříve VŠH) je účastnit se pořádaných konferencí a zprostředkovávat zkušenosti z praxe a posuzovat situaci na trhu práce v oborech zaměřených na hotelnictví, gastronomii a cestovní ruch v rámci poradního sboru expertů. Intenzivní spolupráce probíhá zejména se školami EKO Gymnázium a Střední odborná škola multimediálních studií Poděbrady. Stav projektu: projekt byl ukončen Název projektu: VOV – ekonomická sekce Číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_041/0008049 Termín: 1. 6. 2018 – 31. 5. 2021 Poskytovatel/zadavatel: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Příjemce: Vyšší odborná škola, Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky EKONOM, o.p.s., Litoměřice Odpovědný řešitel za UCP: Ing. Petr Studnička, PhD. – Katedra hotelnictví Anotace: Projekt v odborné oblasti ekonomické provede kvalitativní změnu a inovace VOV (vyššího odborného vzdělávání). Projekt si klade za cíl zvýšit úroveň výuky odborných cizích jazyků a vytvořit chybějící otevřené digitální vzdělávací zdroje pokrývající relevantní odborné oblasti. V rámci činnosti VOŠ se modernizují metody hodnocení studentů, zlepší odborné praxe a výrazně rozvine další vzdělávání. Na systémové úrovni pak dojde k analýze role VOV a návrhu jeho koncepce v rámci vzdělávacího systému ČR. Úkolem UCP (dříve VŠH) je hodnotit metodické a didaktické zpracování digitálních vzdělávacích zdrojů a recenzovat tyto zdroje (cizí jazyk odborný, ekonomická oblast – gastronomie, hotelnictví, turismus), posoudit návrhy znalostních standardů a obecné vize, koncepce a cíle VOV a roli VOV ve vzdělávacím systému v České republice. Stav projektu: projekt byl ukončen Název projektu: Inovace a další vzdělávání v destinačním managementu - DEMINA Termín: 1.11.2020 – 31.10.2022 Poskytovatel: EU – ERASMUS+, Strategic Partnership for vocational education and training Odpovědný řešitel za UCP: Ing. Lucie Plzáková, Ph.D., Katedra cestovního ruchu Anotace: Projekt se zaměřuje na inovace v oblasti řízení destinací, hospodárnost, účelnost a účinnost investic do rozvoje turismu a destinací, zvyšování kvalifikace manažerů a pracovníků v oblasti destinačního managementu a strategického rozvoje turismu, aplikaci evropského konceptu Tourism Learning Areas, strategické a procesní plánování turismu. Projekt bude realizovat dva zásadní výstupy: 1. Vytvoření metodické publikace Evropský model a metodika pro řízení a audit destinací; 2. Vytvoření vzdělávacího programu pro pracovníky destinačního managementu a pracovníky zodpovědné za rozvoj turismu na veřejnoprávní úrovni, aplikovatelného jednak v celoživotní, odborné vzdělávání pracovníků v turismu a jednak v odborném vzdělávání budoucích pracovníků v turismu. Partneři projektu: BALTIJAS STARPTAUTISKA AKADEMIJA, Latvia; UNIVERSITY OF NATIONAL AND WORLD ECONOMY, Bulgaria; Lokalnaja razvojna agenija Pine, Croatia; Fundacja Uniwersytetu Ekomomicznego w Krakowie, Poland, Aydin Valiligi, Tirkey; Institut pro trénink pohostinnosti, Czech Republic-. Rozpočet:183 408 EUR Stav projektu: projekt byl ukončen Název projektu: eLearning pro posílení kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Číslo projektu: CZ.1.07/3.2.09/04.0005 Termín: 12. 4. 2013 – 30. 9. 2014 Rozpočet: 1.918.957,30 Kč Poskytovatel/zadavatel: Kraj Vysočina Odpovědný řešitel za UCP: doc. Ing. Jan Hán, Ph.D. – prorektor pro výzkum, Katedra hotelnictví Anotace: Hlavním cílem projektu je rozšířit nabídku vzdělávacích služeb založených na e-learningovém vzdělávání v oblasti cestovního ruchu v Kraji Vysočina prostřednictvím nabídky volně přístupných e-learningových kurzů na webovém portálu ve formě e-knihovny. Kurzy budou doplněny o volné aplikace do mobilních zařízení (telefon, tablety). Kurzy budou zaměřeny na 5 základních okruhů souvisejících s oblastmi cestovního ruchu a budou doplněny tištěnými pracovními sešity, CDromy a mobilními aplikacemi. Stav projektu: projekt byl ukončen Název projektu: Kvalita, relevance, efektivita, diverzifikace a otevřenost vysokého školství v ČR. Strategie vysokého školství do roku 2030 (KRÉDO) Číslo projektu: VRP 1. 2012 HRM Termín: 20. 3. 2012 – 30. 6. 2015 Rozpočet: - Poskytovatel/zadavatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR Odpovědný řešitel za UCP: RNDr. Jan Žufan, Ph.D., MBA – prorektor pro rozvoj, Katedra managementu Anotace: Cílem projektu je tvorba Strategie rozvoje vysokého školství do roku 2030 návaznosti na zpracování strategických plánů rozvoje vysokých škol do r. 2030. Na úrovni VŠH se řeší KA 02. V rámci této aktivity vysoké školy za metodické podpory expertních skupin zpracují své strategické plány rozvoje do roku 2030 nebo jejich dílčí části (podle míry zapojení vysoké školy). Technologickou podporou pro realizaci bude školám sestavený Katalog aktivit pro zpracování strategického plánu rozvoje vysoké školy. Stav projektu: projekt byl ukončen Název projektu: Zajišťování a hodnocení kvality v systému terciárního vzdělávání (KVALITA) Číslo projektu: CZ.1.07/4.1.00/22.0001 Termín: 1. 8. 2010 – 31. 5. 2014 Rozpočet: - Poskytovatel/zadavatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR Odpovědný řešitel za UCP: RNDr. Jan Žufan, Ph.D., MBA – prorektor pro rozvoj, Katedra managementu Anotace: Hlavním cílem projektu je doporučit v podobě vhodné k implementaci a k dlouhodobému provozování na institucionální a národní úrovni komplexní systém vnitřního a vnějšího zajišťování a hodnocení kvality v ITV a VOŠ. Stav projektu: projekt byl ukončen Název projektu: Kvalifikační rámec terciárního vzdělávání (Q-RAM) Číslo projektu: CZ.1.07/4.2.00/06.0027 Termín: 1. 8. 2009 – 31. 12. 2012 Rozpočet: - Poskytovatel/zadavatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR Odpovědný řešitel za UCP: RNDr. Jan Žufan, Ph.D., MBA – prorektor pro rozvoj, Katedra managementu Anotace: Cílem projektu je zastřešit výstupy terciárního vzdělávání prostřednictvím kvalifikačního rámce, který bude zároveň kompatibilní s kvalifikačním rámcem v evropském prostoru vysokoškolského vzdělávání. Stav projektu: projekt byl ukončen Název projektu: Multimediální a grafické pracoviště pro přípravu učitelů technických a přírodovědných předmětů a informačních technologií, řešené podle požadavků auditoriologie moderních počítačových učeben Číslo projektu: č. j.795/2010 Termín: 1. 1. 2010 – 31. 12. 2010 Rozpočet: - Poskytovatel/zadavatel: Fond rozvoje vysokých škol Odpovědný řešitel za UCP: Ing. Jan Chromý, Ph.D. – Katedra marketingu a mediálních komunikací Anotace: Projekt je zaměřen na praktickou aplikaci nejmodernějších informačních technologií v technických a přírodovědných oborech, včetně nezbytných technických a technologických předpokladů a pro přímou výuku problematiky ICT. Stav projektu: projekt byl ukončen Název projektu: Školení a vzdělávání pracovníků v cestovním ruchu Termín: 1. 9. 2006 – 31. 12. 2007 Rozpočet: 660.000 Kč Poskytovatel/zadavatel: OP Rozvoj lidských zdrojů, Asociace turistických informačních center ČR Odpovědný řešitel za UCP: Ing. Pavel Attl, Ph.D. – Katedra hotelnictví Anotace: Projekt byl zaměřen na vzdělávání pracovníků v cestovním ruchu se zaměřením na pracovníky v turistických informačních centrech. Vysoká škola hotelová zajišťovala v rámci partnerství dodávku všech služeb – poskytnutí prostor a lektorů, zajištění techniky, přípravu a tisk skript a zpracování e-learningu. Stav projektu: projekt byl ukončen